Każdego roku wybieramy Kolor roku, odcień, który naszym zdaniem uosabia nastrój i najważniejsze trendy nadchodzącego roku.

Kolor ten nie spada na nas ot tak, jak grom z jasnego z nieba. W brytyjskim oddziale marki Dulux pracuje specjalny zespół analityków ds. kolorystyki, którzy dyskutują nad wyborem właściwego odcienia przez dwa tygodnie. Wszystko rozpoczyna się we wrześniu, kiedy nasi zakochani w kolorach specjaliści zapraszają do siebie niezależnych ekspertów z zakresu projektowania wnętrz i produktów, wzornictwa przemysłowego, projektów architektonicznych i mody, aby wspólnie omówić najważniejsze trendy na najbliższe osiemnaście miesięcy.

Po dokonaniu wyboru najważniejszych kolorów i trendów około dwudziestu starszych specjalistów ds. kolorystyki z całego świata wspierających markę Dulux spędza trzy dni na wybraniu spośród jeszcze nie do końca zdefiniowanego pomysłu kolorystycznego dominującego trendu, pięciu motywów, palety kolorów i koloru roku.

Stale powtarzającym się wyrażeniem podczas tych spotkań jest „efekt ducha czasu”. Najogólniej mówiąc, oznacza to, że każdy zdaje się mówić o tych samych rzeczach lub projektować z zastosowaniem tych samych materiałów lub kolorów. Dzięki włączeniu się do tego nurtu, nasi eksperci ds. kolorystyki są w stanie uchwycić nastrój chwili, kluczowy element w procesie prognozowania trendów i kolorów przyszłego sezonu.

Po warsztatach analitycy ds. kolorystyki tworzą pomysł lub tablice z „nastrojami”, które pomagają im wypracować wyraźny przekaz każdego trendu. Następnie, zespół rozpoczyna proces fotografowania każdego trendu. „Co roku współpracujemy z kilkoma fotografikami i stylistami”, mówi Louise Smith, jedna z naszych starszych globalnych projektantów kolorów. „Dzięki temu fotografie wyglądają świeżo, a poszczególne trendy cechuje duża różnorodność”.

Po zakończeniu pracy przez fotografów, stylistów i dekoratorów nasi analitycy ds. kolorystyki ubierają w słowa cechy charakterystyczne i znaczenie każdego trendu. Poczytaj więcej na stronie www.colourfutures.com i powiedz nam, co o tym sądzisz.